محمدرضا عارف در انتخابات ریاست جمهوری نامزد نمی شود بر اساس دیدگاه امام خمینی (ره) به کدام کاندیدای رییس جمهوری رای دهیم؟ علت غیبت حسن روحانی در چند جلسه عمومی اخیر مشخص شد عبدالناصر همتی کیست؟ + جزئیات و زندگینامه باقری: ثبات، آرامش و پیشرفت لبنان هدف ایران است سید حسن خمینی: امام خمینی (ره) روح استقامت و پایداری را به ملت‌ها داد آلمان خواستار بهبود وضعیت بشردوستانه در غزه شد رژیم صهیونیستی حومه حلب را بمباران کرد نتانیاهو: جنگ غزه ادامه خواهد داشت آرزوی یک کاندیدا: امیدوارم روزی مردم یک زن را بعنوان رئیس‌جمهوری انتخاب کنند رهبر انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره): رژیم صهیونیستی دارد تمام می‌شود، مردم دنیا دارند می‌بینند| ان‌شاءالله یک رئیس جمهور شایسته برای ملت ایران تعیین خواهد شد + فیلم و عکس علی باقری راهی لبنان شد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) روز پایانی ثبت‌نام کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) تجمع و تقابل یهودیان موافق فلسطین و اسرائیل در خیابان‌های منهتن نیویورک + فیلم و عکس رسانه صهیونیستی: برخی سیاستمداران اسرائیلی بر لزوم توقف جنگ تاکید دارند اردوغان: باید نتانیاهو را متوقف کرد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات آمریکا شد رسانه عبری: ارتش اسرائیل موافق و کابینه مخالف طرح بایدن است شولتس خواستار بهبود وضعیت انسانی در غزه شد حزب‌الله مقر نظامیان صهیونیستی را با کاتیوشا هدف قرار داد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

عراق از ترکیه به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد | تظاهرات عراقی‌ها مقابل سفارت ترکیه + عکس و فیلم

  • کد خبر: ۱۱۷۹۲۷
  • ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۹
عراق از ترکیه به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد | تظاهرات عراقی‌ها مقابل سفارت ترکیه + عکس و فیلم
به دنبال حمله هوایی ترکیه به شمال عراق، بغداد به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، عراق از ترکیه به دلیل بمباران استان دهوک، به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد.

خبرگزاری دولتی عراق «واع» گزارش داد که عراق امروز چهارشنبه از آنکارا به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرده است.

گروه اطلاع رسانی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در رأس ساعت ۱۳:۵۰ به وقت محلی امروز ۲۰ ژوئیه، روستای برخ در ناحیه درکار از توابع شهرستان زاخو در استان دهوک کردستان عراق در آماج حملات توپخانه‌ای شدید قرار گرفت که به کشته شدن هشت شهروند و زخمی شدن ۲۳ شهروند دیگر که همه آنها از گردشگران بودند، انجامید.

گروه اطلاع رسانی امنیتی عراق تاکید کرد که فرمانده کل نیروهای مسلح دستور تحقیقات فوری درخصوص این رخداد و اعزام وزیر خارجه و معاون فرمانده عملیات مشترک و دبیر شخصی خود و فرمانده نیروهای گارد مرزی به محل این رخداد را جهت اطلاع از جزئیات رخداد و عیادت از مجروحان داده است.

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق به حمله توپخانه‌ای ترکیه به اقلیم کردستان که ۸ کشته و ۲۳ زخمی بر جای گذاشت، واکنش نشان داد و اعلام کرد که «حق پاسخگویی به ترکیه را برای خود محفوظ می‌دانیم».

الکاظمی که فرماندهی نیروهای مسلح عراق را بر عهده دارد، در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای ترکیه بار دیگر آشکارا حاکمیت عراق را نقض کرده است.

وی افزود: ترکیه با هدف قرار دادن یکی از مناطقی گردشگری در استان دهوک، مجددا زندگی و امنیت شهروندان عراقی را مورد تجاوز قرار داده است.

فرمانده نیروهای مسلح عراق تصریح کرد: این حمله ترکیه ثابت کرده که طرف ترکیه‌ای به درخواست‌های مستمر عراق برای توقف حملات نظامی علیه اراضی و شهروندان این کشور توجهی نکرده است.

وی تأکید کرد که عراق حق پاسخگویی به این تجاوزات را برای خود محفوظ نگه می‌دارد و هرگونه اقدام لازم برای حمایت از ملت عراق و متحمل کردن تبعات حملات مداوم به طرف متجاوز را انجام خواهد داد.

تظاهرات عراقی‌ها در مقابل سفارت ترکیه در بغداد

صد‌ها تن از شهروندان عراقی در اعتراض به حملات ترکیه به خاک این کشور در مقابل سفارت ترکیه در بغداد تظاهرات کردند.

پیش از این رسانه‌های عراق از برگزاری نشست شورای امنیت ملی این کشور با حضور «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق درباره واکنش به حملات اخیر ترکیه خبر دادند.

ساعاتی قبل منابع خبری عراقی گزارش دادند که حمله توپخانه‌ای ترکیه به یک اقامتگاه توریستی در شهر زاخو در استان دهوک منجر به جان باختن ۸ نفر و زخمی شدن ۲۳ نفر دیگر شد.

ترکیه از بامداد دوشنبه ۳۰ فروردین ماه عملیاتی تحت عنوان قفل پنجه در کردستان عراق به دلیل آنچه مقابله با پ ک ک می‌نامد کلید زده است.

این عملیات موجب اعتراض مقامات بغداد و اعتراض رسمی آن‌ها به آنکارا شده است.

ترکیه طی ۳ سال گذشته عملیات‌های خود را در شمال عراق تشدید کرده و این عملیات‌ها به صورت هوایی و زمینی دنبال شده است. هدف از این عملیات‌ها مقابله با گروه تروریستی پ ک ک عنوان شده، اما مقامات بغداد و گروه‌های و جریانات سیاسی این کشور در دوره‌های مختلف نارضایتی خود را از این اقدامات ترکیه اعلام کرده اند.

عراق از ترکیه به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد | تظاهرات عراقی‌ها مقابل سفارت ترکیه + عکس و فیلم

عراق از ترکیه به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد | تظاهرات عراقی‌ها مقابل سفارت ترکیه + عکس و فیلم

عراق از ترکیه به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد | تظاهرات عراقی‌ها مقابل سفارت ترکیه + عکس و فیلم

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->